woensdag 23 januari 2019

Sneeuw...


Ik heb niet zo heel veel gedaan, afgelopen week, maar er was wel héél belangrijk werk bij...
Ik heb de stoffen van Ellen gewassen :o)
Dat wassen doe ik altijd. Eerst in heet water met azijn en daarna spoelen tot ze niet meer afgeven. In dit geval moest ik alleen de rode een paar keer spoelen. De rest had genoeg aan 1x.
Daarna mochten de lappen buiten uitdruppelen. 


Ondanks dat het zonnetje scheen, vroor het, dus in no time hing alles stijfbevroren aan de lijn. 


Aan het eind van de middag echter waren ze precies strijkdroog en ik heb ze dan ook direct gestreken...

Verder heeft de natuur ons van alles te laten zien deze week....


Zo hadden we maandagmorgen heel vroeg een maansverduistering met een 'bloedmaan' als gevolg. Ik wilde het fenomeen graag aanschouwen, maar ik vond het veel te koud om zo vroeg naar buiten te gaan. Ik hoopte een glimp van de maan vanuit het slaapkamerraam op te vangen en wat schetste mijn verbazing toen ik naar buiten keek... Ik had er een vol en vrij uitzicht op. Snel mijn fototoestel gepakt. Op de foto is de complete verduistering net voorbij. De eerste zonnestralen raken de bovenkant van de maan alweer aan...


Toen kregen we gisteren (dinsdag) en vanmorgen sneeuw. Veel valt er niet te fotograferen in de tuin...


En wat doe je als quiltster als het buiten koud is, en het sneeuwt, en het waait...
Dan ga je toch heerlijk quilten :o)
M'n quilt schiet al aardig op. Ik ben nu bezig aan de buitenste rand. De laatste loodjes steekjes...

Fijne week!

Groetjes,
Yvonne

7 opmerkingen:

  1. Wat een mooie stoffen zijn het toch!!! En een prachtige foto van de maan!
    Inderdaad, als het zo koud is, quilten met de quilt op schoot zitten is heerlijk.
    Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige stoffen laat je ons zien.
    Je heb de bloedmaan mooi op de foto gekregen.
    Benieuwd naar de quilt als die helemaal af is............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie stiffen! Het is inderdaad perfect quilt weer. Lekker warm met een quilt op schoot!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige stoffen en gezellig de quilt zo in de ring. Veel quilt plezier. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De stoffen zijn echt prachtig !! Ellen heeft het maar ver geschopt in de quilters wereld, wat zul jij trots op haar zijn.
    Je quilt wordt weer prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben heel benieuwd naar je quilt als hij af is.
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen