woensdag 27 augustus 2014

Regen en zonneschijn...

Gisteren leek het wel herfst. Om 5 uur zag het er hier zo uit...


Wel heel gezellig zo met de kaarsjes aan, maar voor eind augustus was dat toch wat te veel van het goede.

Vanmorgen las ik de blog van Jeannet en zag de foto van haar regenmeter. Hier is die van mij met de stand vanmorgen: ruim 40 mm!


En hier de hulst, door- en doornat, net als de rest van de tuin. Tot een uur of 10 was het hier nog bewolkt, maar toen kwam toch eindelijk de ZON!
 

Met het goede weer dat ze voor vandaag opgaven in mijn achterhoofd had ik al vroeg wat lapjes, die ik pas gekocht had, in heet water met azijn gezet. Na een paar uur alles uitgespoeld en opgehangen.


Ze hingen heerlijk te wapperen in wind en zon en ze waren dan ook zo droog. Je kunt zien dat de zon al veel lager staat en al die herfstachtige warme gloed krijgt. In september kan de zon zo mooi schijnen, versterkt door het vocht in de lucht. Dan is het net of alles een gouden randje krijgt. Geweldig mooi om te zien. Ik geniet daar altijd enorm van.


Deze lapjes worden zometeen gestreken en netjes weggelegd. Ik ga eerst verder werken aan de Ladies' Album quilt. Nog 71 blokken te gaan...

3 opmerkingen:

  1. Ja vandaag was gelukkig de zon weer te zien :)
    Drogen de lapjes ook goed hè, zelf was ik ze al lang niet meer, te veel werk en tot nu toe geen problemen gehad met doorlopen.
    Alleen grote rode lappen doe ik.
    Quilt groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige lapjes! Mok ok aen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Anja: ik blijf altijd huiverig voor doorlopen van kleuren. Een ander voordeel vind ik dat de stof, mocht hij krimpen, gekrompen is voordat de quilt klaar is, want de meeste quilts worden hier gebruikt en ze gaan ook geregeld de wasmachine in
    @Willemien: genieten he, al dat moois. We begriepe mekoare ;o)

    BeantwoordenVerwijderen