maandag 30 mei 2016

Mijn oude Pfaff...

Gisteren was het een dag om binnen te blijven, met al die regen die met bakken uit de hemel kwam. Na wat karweitjes gedaan te hebben besloot ik om eindelijk mijn oude Pfaff voor de dag te halen en die schoon te maken en te oliën om hem daarna voor het eerst te gaan gebruiken.
Nu is het zo dat ik mijn 'oude' Pfaff nog niet zo lang heb als mijn 'nieuwe Pfaff', die inmiddels ook alweer een jaar of 18 is ;o) Nee, dit oude besje kocht ik een jaar of 7 geleden via Marktplaats met de bedoeling er echt op te gaan naaien, maar je weet hoe dat gaat, het bleef bij de bedoeling...


Onder het stof, zoals je ziet...


En daar is hij dan. Loodzwaar, want het apparaat is van gietijzer. 
Als ik hem vaak genoeg optil, dan krijg ik vast spierballen :o)


Zo mooi als ze toen die machines maakten...


Na het schoonmaken en oliën had ik echt zin om er mee te gaan naaien. 
Daarvoor moest er eerst gespoeld worden...


Heel ingenieus allemaal...


De 'spoelinstallatie' moet omhoog geduwd worden, zodat het wieltje tegen het draaiwiel van de naaimachine komt en dan gewoon maar draaien tot de spoel vol is. Als dat zover is, dan springt de 'spoelinstallatie' automatisch naar beneden. Mooi om te zien hoe dat allemaal werkt...


Daarna de eerste steken genaaid aan een nieuw projectje, maar daarover later meer...

Fijne dag!

Yvonne

1 opmerking: