dinsdag 24 oktober 2017

Agelopen week...

Afgelopen week ben ik met vanalles en nog wat bezig geweest...


Onder andere met het verven van de eettafel...


Ik heb geen foto 'voor' gemaakt, maar hierboven zie je hoe de tafel was. Grijs. Hoe het kwam weet ik niet, maar de verf was, zelfs na 2 jaar, nog 'plakkerig'. Heel vervelend. Dus besloot ik om de hele verflaag eraf te krabben, het blad te schuren en daarna te verven...


De kleur: Brocante Wit. Dat leek me wel wat. Ik heb de verf die op de bovenste foto staat gebruikt. Ideaal! Ruikt niet, is na 1 uur stofdroog en na 4 uur weer overschilderbaar.
Alleen... het wit is toch wel erg wit... zeker voor een tafel van ruim 1 m x 2 m. Daarom verniswas besteld voor een antiekerig patina. Als het goed is komt de dat vanmiddag binnen. Ik ben benieuwd hoe e.e.a. er dan zal gaan uitzien. Als de verniswas erop zit, dan moet het blad nog gevernist worden. Hopelijk gaat het worden zoals ik hoop :o)


Dan heb ik mijn naaispullen naar boven gebracht. Normaal zat ik in de woonkamer te werken, maar nu de tafel niet gebruikt kan worden heb ik alles boven geïnstalleerd en dat bevalt me uitstekend! Ik denk dat dit mijn vaste plek gaat worden. Muziekje erbij via de computer (www.nostalgie.eu)...


Ik ben momenteel blokken in rijen aan elkaar aan het naaien...


En verder begint het nu toch echt herfst te worden. Naast de regenton is een hoekje waar de bladeren altijd op een grote hoop geblazen worden...


De roos staat nog volop in bloei tot de eerste nachtvorst, dan is het gedaan...



De wilde wingerd begint nu ook te kleuren en de klimhortensia is ook al in herfsttooi...



Dan blijf ik me altijd verbazen over de hanging basket. Ik doe daar niets aan, omdat zich daar een heel eigen biotoopje in gevormd heeft van verschillende mossen. Ik ontdekte weer een nieuwe soort vanmorgen. Wonderlijk dat dat zich vanzelf zo ontwikkeld...


En Suus? Die vindt alles wel prima daar buiten. Veel te nat en te koud. Zij geeft de voorkeur aan een lekker warm plekje op de bank :o)

Fijne week!

Groetjes,
Yvonne

4 opmerkingen:

  1. Spannend van hoe de tafel er uit gaat zien, plaats je dan wel een foto? En wat leuk dat je toch doorgaat met het naaien met de naaimachine, gaat zeker lekker snel hé?
    De natuur is toch zo mooi, vooral als er wat spannends groeit wat je niet verwacht.
    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ Ineke: Ik hou je op de hoogte wat de tafel betreft. Het naaien gaat inderdaad veel sneller. Leuk om zo snel resultaat te zien :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. en hoe is je tafel geworden ? Plakt hij nu niet meer ?
    Ik maak ook steeds meer op de naaimachine doordat het handquilten minder goed gaat sinds december. Gelukkig gaat het met het borduren de laatste tijd wel weer goed !
    Mooi die herfst plaatjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Yvonnen bij deze nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag !

    BeantwoordenVerwijderen