vrijdag 12 juli 2019

Waar...


Waar... blijft de tijd. Het is alweer een hele poos geleden dat ik een blog schreef. 
Ik denk altijd dat ik niet zoveel heb om over te schrijven, maar als ik nu terugkijk op de laatste maanden, dan heb ik toch wel veel gedaan.

Allereerst de achtertuin. Toen ik hier vorig jaar kwam wonen zag die er zo uit...


De spullen onder het blauwe zeil hebben we eind van vorige zomer naar het milieupark gebracht, maar verder bleef het uitzicht de hele winter hetzelfde. Kaal, grijs en saai. Daar moest hoognodig iets aan gebeuren en in het vroege voorjaar hebben Lyan en ik het grind uit de linkse bak overgeschept naar de rechtse. Ik heb alles omgespit (m'n arme rug) en ingeplant. 
Het grind had ik op Prikbord gezet: gratis af te halen, zelf opscheppen. Toen was het duimen of er zou worden gereageerd, want hoe kreeg ik anders die enorme berg weg???
Gelukkig kwam er een reactie van een jong stel en na twee avonden scheppen (in een enorm tempo) was alles uit de achtertuin verdwenen. De rechtse kant heb ik vervolgens ook omgespit en ingeplant, de rozenboog gezet en nu is mijn uitzicht vanuit de woonkamer zo...


Dat is heel wat beter :o)


En zo ziet het er van bovenaf uit. Je kunt goed zien dat de linkerkant anderhalf, tot twee maanden eerder is ingeplant.


Ik heb bewust voor planten gekozen waar veel bijen en vlinders op af komen. Dit is Verbena. Ik had vier planten gekocht en die bij elkaar gezet. Vreemd genoeg zijn twee planten uitgegroeid tot ongeveer 180 cm hoogte en de andere twee tot ongeveer 50 cm hoogte.


Verbena, bieslook en citroenmelisse


Bergsteentijm


Vlinderstruik


Vingerhoedskruid


Salie


De Rosa Rugosa, ook wel gemeenteroos genoemd, heb ik gekocht, omdat er rozenbottels in komen, waar vinken heerlijk van kunnen eten in de herfst. Nu maar hopen dat die vinken ook gaan komen LOL

Een roos voor tegen de rozenboog moet ik nog kopen. Ik weet nog niet precies welk soort en welke kleur. 
Om met Winnie de Poeh te spreken: Denk, denk, denk :o)

Op quiltgebied zijn er ook aardig wat steken gezet. De quilt waar ik in vorige blogs over schreef en die ik aan het doorquilten was, is allang af. Ellen heeft hem meegenomen om er een patroon van te schrijven. En ik ben natuurlijk weer vergeten om de affo op de foto te zetten. Ellen heeft het momenteel vreselijk druk met de voorbereidingen van haar expositie in 
Ste. Marie-aux-Mines van 12 tot 15 september, dus ik wil haar nu niet om een foto vragen. 


Hier wel een foto van de top toen die af was. De foto van de affo houd je nog tegoed




Ook bij deze quilt heb ik het weer voor elkaar gekregen om naalden te breken met het doorquilten. 
2 stuks maar liefst. 


Na de affo ben ik verder gegaan met het naaien van zespuntige sterren. Dat schoot lekker op, tot ik de nieuwste stoffen van Ellen kreeg. Ik had haar beloofd om een quilt te maken met alle stoffen van de vier collecties. Daar ben ik nu druk mee bezig. Binnenkort hierover meer.


 Zo, nu eerst nog een kopje thee met citroenmelisse (heerlijk vers uit eigen tuin) en daarna ga ik weer aan de slag met naald en draad.

Fijn weekend!

Groetjes,
Yvonne

8 opmerkingen:

  1. Heerlijk genieten van je nieuwe tuin. Het is zo leuk om alles in bloei te zien komen. Is weer een gezellige quilt geworden. Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De tuin ziet er een stuk beter uit. Ik ben benieuwd naar de quilt van Ellen’s stoffen. Ik ben helemaal fan. Succes. Groet, Dini / Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een werk en zo knap dat je het allemaal zelf hebt gedaan! En je quilt die af is, dat zal zeker een prachtige quilt zijn geworden, zo aan de TOP te zien. Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jaaaaa daar is ze weer met een berichtje. Ik heb ze best wel gemist. Wat is je tuin prachtig geworden en wat doen je planten het goed !
    Ik ben super benieuwd naar de quilt die je aan het maken bent met alle stofjes. De quilt aan de waslijn is ook weer een plaatje !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schrijf je niet meer op je blog Yvonne? Ik ben super benieuwd waar je nog allemaal mee bezig bent. Zondag begint de mystery van Ellen van ik erg naar uit kijk, ik heb het stoffenpakket inmiddels ook besteld.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Druk, druk, druk... Weinig gequilt, fulltime baan...
      Ik zag dat je het stoffenpakket al ontvangen hebt. Kan je verklappen dat het een hele leuke/mooie mystery wordt :o)
      Groeten, ook aan Michiel!

      Verwijderen
    2. Oh met een fulltime baan is quilttijd inderdaad minder, dat is te begrijpen.
      Ik ga nu beginnen aan week 2 en vind de stoffen toch zo mooi.
      Groeten terug van Michiel.

      Verwijderen