maandag 13 februari 2017

Over quiltsteekjes, stofjes en nog meer stofjes...


Vorige week schreef ik over de Sneeuwpoppenquilt en dat ik van plan ben deze door te gaan quilten. Nou, de eerste steekjes zijn eindelijk gezet.





Mevrouw Sneeuwpop is er blij mee zoals je kunt zien. Zij lacht tevreden ;o)
Ik heb om de gefestoneerde figuren gequilt en dan de 'wind' in de lucht. De rode rand doe ik uit de vrije hand, driehoeken met verschillende 'benen'. Soms steil, dan weer langgerekt. Het geeft een leuk speels effect. In de brede randen en de blokjes rondom quilt ik kruisjes. Ik hoop komende week weer e.e.a. te kunnen doen, zodat ook deze quilt ooit eens van UFO een AFFO wordt.




En kijk eens wat ik ook nog heb liggen... De prachtige stoffen die Ellen ontworpen heeft. Je begrijpt dat ik als moeder supertrots ben op haar! Ze zijn een feestje voor het oog :o) 
Meer over Ellen en de Past & Present stoffenserie lees je hier (klik).
Binnenkort ga ik de stoffen wassen, zodat ze klaar liggen wil ik er mee aan de slag gaan. 
Ik moet nu echter eerst wat andere quilts afmaken. Ik ben nog bezig aan de nieuwe quilt, hier lees je daar meer over. Het werk hieraan ligt al een poosje stil, omdat het volgende blok dat ik getekend had niet werd zoals ik wilde. Na een paar keer tekenen en nog niet tevreden zijn heb ik het aan de kant gelegd. Nu kreeg ik gisteren een leuk idee, dus dat ga ik vandaag eens tekenen. Hopelijk wordt dat wel naar mijn zin.


Herinner je je deze quilt nog? Die moest al een jaar of twee.... drie.... geleden af zijn. Maar helaas hij verdween in een mand en bleef daar liggen. Teveel andere projecten onder handen. Deze week besloot ik echter om te kijken hoeveel ik nog moest doen aan deze quilt, want hij moet ook af!
Ik pakte mijn mand en schaamde me op slag...



Zo zag de inhoud eruit...



En zelfs opgevouwen en gesorteerd was het nog een bende...


Er bleef dus nog maar 1 ding over om te doen... juist... strijken. Het eindresultaat mag er zijn, ik ben weer trots op mezelf... ;o)

Fijne week!

Groeten,
Yvonne


3 opmerkingen:

  1. Wat heeft Ellen toch prachtige stoffen ontworpen, zo mooi en kleine printjes!
    Leuk het sneeuwpoppen quilt, succes met het doorquilten.
    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat quilt jij mooi door. En geen kleine steekjes en met gekleurd garen. Heel mooi vind ik dat, of is het foto-bedrog en zijn de steekjes toch heel klein. Prachtig die sneeuwmannenquilt. Terecht kun je trots zijn op je dochter. Ze is nu ook een Bekende Quiltster en haar stoffen zijn zo mooi. Ik ben al heel lang fan van haar. Succes met al je projecten. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je mag zeker trots zijn op je dochter de stoffen zijn prachtig.
    De inhoud van je mand ziet er netjes gestreken en op stapeltjes uit om van te snoepen, vraagt er om om mee verder te gaan.
    Wat ziet de sneeuwpop quilt er al leuk uit met de quilt steekjes.
    Groetjes Marja
    🌷🌷🌷

    BeantwoordenVerwijderen