donderdag 30 augustus 2018

Verandering...


Wat bovenstaande betreft:

- tijden van verandering heb ik gehad

- het hart warm houden was geen probleem

- maar het hoofd koel????.... Dát was moeilijk... 

Nu vraag je je natuurlijk af, waarom? 
Nou, wij zijn verhuisd. 
Dat is op zich niet zo'n probleem, ware het niet dat de verhuizing begin juli gepland stond, aan het begin van een héle héte zomer. Verven, laminaat leggen, dozen naar zolder, heel veel dozen uitpakken, opruimen, etc., etc. 
We hebben afgezien!

Van het Limburgse zijn we westwaards getrokken. Ons nieuwe huis staat in een Zeeuws-Vlaams dorp, niet ver van de Westerschelde en (iets verder van de) Noordzee. En ik vind het heerlijk hier. Ik heb het gemist, de frisse wind van over het water, weidse landschappen met prachtige vergezichten...
Ik geniet :o)


Welkom!

De mat ligt uitnodigend voor de deur. Dat is echter wel het enige uitnodigende aan de voortuin. 


Want hierboven zie je hem, DE voortuin. Makkelijk in onderhoud, zeker nu ik nog zoveel te doen heb, want letterlijk alles in het nieuwe huis moet geschilderd worden. De muren en plafonds zijn allemaal gedaan, nu nog alle deuren, alle plinten en alle kozijnen. Het was wat 'uitgewoond'. Ach, als alles straks gedaan is, dan is het helemaal 'mijn' huis. 

Toch wel een heel verschil met de tuin die ik had...




Dit is die bij het nieuwe huis... 


Ik heb wat potten en manden meegenomen en de rozenboog, maar de rest van de planten is achtergebleven.



Vanaf de buurtuin komt er een en ander tussendoor en over de schutting gepiept. Gelukkig nog een heel klein beetje groen! De mensen die me kennen weten dat dit soort grinttuin niets voor mij is. In de toekomst gaat het grint eruit en komen er planten in. 
Ik moet kunnen graven en poten en snoeien en ruiken en zien groeien en bloeien... 

Hieronder nog een paar foto's van hier in het dorp en de omgeving.







Gequilt is er niet veel. Nu alles echter grotendeels opgeruimd is EN teruggevonden ;o) gaat daar ook weer tijd voor komen. 

Ik moet nog gaan ontdekken wat er hier in de omgeving allemaal te beleven is op quiltgebied. 
Eens uitzoeken wanneer er weer Zeeuwse Quiltdagen zijn. Daar ging ik vroeger ook altijd naar toe. Daar heb ik goede herinneringen aan :o)

Volgende week vrijdag ga ik in ieder geval samen met een vriendin naar de Open Deurdagen bij De Potterije in Lokeren . Ik ben ontzettend benieuwd. Ellen is daar ook weer met haar stoffen en quilts en ik heb al zoveel goede verhalen van haar gehoord, dat de verwachtingen hoog gespannen zijn :o)

Tips voor tentoonstellingen, open deurdagen, etc. in Zeeland, Oost- en West-Vlaanderen, Antwerpen,... zijn trouwens welkom :o)

Groetjes,
Yvonne

4 opmerkingen:

  1. Leuk weer bij je te lezen. Als iemand maanden niet blogt hoop je altjd maar dat er niets ernstigs is gebeurt enz. Maar je had een drukke zomer met het creeren van ern nieuwe leefomgeving. Fijn dat je je al thuis begint te voelen. Veel plezier met je weg te vindrn in zeeland er zitten in ieder geval twwe leuke winkrls Farmyard quilts en de Quiltster. Marcha heeft altijd leuke workshops.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De winkels staan genoteerd. Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik dacht al, wat is het stil hier, maar nu begrijp ik de reden ! Jij komt zelf toch ook oorspronkelijk uit Zeeland of niet? Ik hoop dat Rick en jij er helemaal op hun plek zijn in jullie nieuwe huis !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Carin: Vanaf mijn 12e heb ik in Zeeland gewoond en 14 jaar geleden zijn we naar Limburg vertrokken. Nu weer terug in Zeeland. We zijn hier al aardig gewend. Ik geniet van de rust en ruimte en als Rick maar een internetaansluiting heeft die goed werkt, dan vindt hij het allang best ;o)

    BeantwoordenVerwijderen