dinsdag 19 augustus 2014

Landlevengevoel...


Gisteren kreeg ik van lieve vrienden heerlijke, onbespoten perziken, tomaten, courgettes en snijbonen.

Yesterday, I got organic peaches, tomatoes, courgettes and French beans from dear friends of mine.


De perziken hebben geleden van de wind en die ga ik zometeen verwerken tot jam. De courgettes snijd ik in plakjes en die gaan zo rauw de diepvries in, van de tomaten kook ik sap en de snijbonen worden gesneden en geblancheerd. Heerlijk al dat verse fruit en groenten, zo van het land. Ik krijg er helemaal een 'landlevengevoel' van.

The peaches have suffered from the wind and I am going to cook jam of them. I will slice the courgettes  and freeze them raw, the tomatoes will be cooked for juice and the French beans will be sliced too and blanched afterwards. It gives me a real 'country life feeling'.


Op deze manier kunnen we komende winter nog genieten van de voorbije zomer. Ik blijf optimistisch wat dit laatste betreft ;o)

Next winter we can enjoy the past summer this way. I stay optimistic regarding the latter ;o)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten