dinsdag 11 september 2018

Van lapjes, appeltaart en kamikaze-fazanten...

Afgelopen week was een drukke, maar leuke week.
Vrijdag ben ik samen met een vriendin naar de Open Deur Dagen bij De Potterije in Lokeren geweest.
Dit was voor ons beide het eerste bezoek, maar door de enthousiaste verhalen van Ellen, waren de verwachtingen hoog gespannen...



De Potterije is gevestigd in een prachtig pand aan het Stationsplein te Lokeren.


Op nummertje 12...








 







 

Er waren overal kamers, hoekjes, trappen en trapjes... en overal waren prachtige quilts te bewonderen, werden workshops gegeven, waren geweldig leuke tassen te koop... 



En was er de winkel, waar Marleen en Dirk druk waren.

Zoals ik in de vorige blogs al vermeldde was Ellen er ook :o)


En met haar veel van haar quilts én haar 3e stoffencollectie!


(de blauwe quilt is niet van Ellen)









Ik vond het super om, allereerst natuurlijk, mijn dochter te zien, maar het was ook super om te zien hoe ze alle quilts had uitgestald. Dat moet best veel werk geweest zijn, maar......


Ze had hulp van haar rechterhand Angelina, die ook prominent aanwezig was :o)


Verder kwam de inwendige mens ook niets te kort bij De Potterije. Naast heerlijkheden voor bij de koffie, thee, of zelfs cava, kregen we ook nog heerlijke broodjes. Pure verwennerij!


Er was echt overal iets te zien, zoals dit nostalgische hoekje...


Of de tuin... 
Ik ben er niet in geweest, maar dit plaatje moest ik toch schieten. Misschien een idee voor in mijn graveltuin. Dan komt er al een beetje groen, zolang er nog geen andere planten groeien en bloeien.


Natúúúúúrlijk ging ik niet met lege handen naar huis. Hoewel ik me met de verhuizing had voorgenomen geen stoffen meer te kopen, omdat ik nog voor jááááren stof heb liggen, kon ik de verleiding niet weerstaan...



Ik heb er (nog) geen doel voor en ik heb gekocht wat ik mooi vond. Ik realiseer me, nu ik het stapeltje zo zie, dat ik me nog ingehouden heb, want er waren zo ontzettend veel mooie stoffen te koop. Al met al was het een zeer geslaagde en gezellige dag.



Zaterdag ben ik met mijn jongste dochter Lyan naar een boeken-/rommel-/meubelmarkt geweest bij een kerk in Terneuzen. Lyan scoorde een tas vol boeken en ik een ronde grenen tafel. Ik wilde al jaren zo'n tafel, maar ja als je al een goede tafel hebt, dan koop je niet zomaar een nieuwe. Laat nu de tafel die ik had veel te groot zijn voor de nieuwe woonkamer. Tijdens de verhuizing is die tafel in de hobbykamer gezet en ik moest dus een nieuwe tafel voor in de woonkamer. Loop ik er onverwachts tegenaan. Ik ben er supergelukkig mee.

Daarna zijn we naar De Feijter geweest. Zij verkopen ondermeer biologische groenten, fruit, maar ook brood, broodbeleg, sappen én Goudreinetten. Voor mij DE appel om appeltaart mee te bakken. Als ik appeltaart bak, dan neem ik altijd een grote vorm. Al het deeg gaat in de vorm, want ik maak nooit van dat vlechtwerk bovenop. Er gaat een klein beetje suiker en lekker veel kaneel door de gesneden appels en that's it. Rozijnen, jam op de bodem, het is allemaal mogelijk en best wel lekker, maar de kinderschare hier houdt daar niet van. De appeltaart moet gewoon rechttoe rechtaan zijn.
Ik kan je verklappen... hij was verrukkelijk

En dan had ik nog tot 2x toe de schrik van mijn leven deze week!

Prachtige vogels, fazanten...

Rustig op akkers en in weilanden...

 maar ook als kamikaze-fazanten bijna onder mijn auto!

Ik ben me echt helemaal wild geschrokken van plotseling overstekende exemplaren. Beide hebben het gelukkig overleefd. Een was op tijd aan de overkant en de andere verkoos het om op zijn schreden terug te keren. Héél verstandig van hem. Even leren om daar allert op te zijn ;o)

Fijne week!

Groetjes,
Yvonne





3 opmerkingen:

  1. Geweldige quilts allemaal. Ja een Ellen maakt er een mooie show van met haar prachtige quilts. En se stoffenserie, geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke winkel en al die mooie quilts! Zoveel inspiratie! Ik kan me voorstellen dat je bent gezwicht voor al die leuke lapjes!
    Die appeltaart ziet er heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk verhaal weer. Was een gezellige dag en ik vind je tafel ook super! En de appeltaart was heerlijk ;)

    Lan

    BeantwoordenVerwijderen