dinsdag 4 september 2018

Verandering 2...

Ons nieuwe huis heeft een heel andere indeling en andere afmetingen van kamers, dan het vorige. Het is even breed, maar een meter korter. Ook hebben we geen open keuken meer, waar ik ontzettend blij mee ben. Grote vraag was, als de afmetingen anders/kleiner worden: waar gaan we alle spullen neerzetten?


Afgelopen winter had ik de zolder al opgeruimd en heel veel meer spullen, die vaak al jaren ongebruikt op planken stonden en in dozen lagen, weggedaan. 
Toen ik begon met inpakken was ik nog optimistisch.... 
Halverwege begon het optimisme te wankelen...
 en tegen het einde sloeg de wanhoop toe...
 Zóveel spullen en dan met name: zóveel boeken en zó ontzettend veel quiltstoffen! Niet dat dat laatste erg is, maar toen ik alles zo bij elkaar zag, deed het me wel beseffen dat ik toch eens iets meer moet gaan patchen en quilten ;o)

Maar goed, de spullen, de meubels, waar zetten we alles? 
Dat waren grote vragen. 
Het bleek dat niet alles kon staan in het nieuwe huis en dat sommige kasten een andere inhoud kregen. Zo had ik in het vorige huis 2 boekenkasten in de woonkamer staan, die niet meer in de nieuwe woonkamer pasten. 


Hierboven op 'archiefbeeld', de boekenkasten op de achtergrond.


Het achtergedeelte van de woonkamer is smaller, maar de keuken is veel groter. 
En hier zijn ze in hun nieuwe functie.
Probleem opgelost :o)






Bijkomend voordeel is dat ik veel spullen, die eerst altijd achterin kasten stonden, nu weer gebruik. Ze staan nu 'op de pak' en dat is heel handig. En het ziet er zo gezellig uit.

Op handwerkgebied heb ik afgelopen week ook eindelijk weer iets gedaan. Niet veel, maar iedere steek is er een...


Ik heb wat gequilt



Ik heb wat blommen in elkaar genaaid...


En ik heb een geweldig leuk boek gelezen. Met alle druktes had ik behoefte aan een lekker makkelijk te lezen verhaal, waar ik ook nog eens om kon lachen af en toe. Voor liefhebbers van dit genre zeker een aanrader...


Ook is het alweer september. 
De herfst is volgens de kalender begonnen. 
Voor meteorologen begint het pas de 21e en volgens astronomen op de herfstnachtevening rond de 23e. Mij maakt het allemaal niet uit. September staat bij mij voor het begin van de herfst... 


Ik krijg dan weer zin in eigengebakken appeltaart, pompoensoep en al dat soort heerlijkheden.
Mist over de velden in de vroege ochtend,
planten nat en zwaar van de dauw,
koude nachten en van die lome warme nazomerdagen,
dat pittige in lucht, dat je alleen nu ruikt,
geluiden die anders klinken, kinderstemmen die van ver gedragen worden,
bladeren die van groen in de meest prachtige kleuren veranderen...

Ik word altijd helemaal lyrisch van de herfst ;o)

Vrijdag ga ik naar de opendeurdagen bij De Potterije in Lokeren. Zoals ik al in mijn vorige blog schreef is Ellen er ook met haar quilts en stoffen. Ik heb er reuze zin in!

Voor nu wens ik je een fijne week toe.

Groetjes,
Yvonne



3 opmerkingen:

  1. Je bent lekker bezig geweest. Fijn voor je dat je nu veel dingen beter bij de hand hebt. Geniet van de nazomerse dagen die overgaan in de herfst. Ook veel (nieuw) quiltplezier!🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Slim om je boekenkasten op die manier te gebruiken. Ik heb ook een boekenkast in de keuken staan voor de potten en kookboeken. Ja heerlijk die herfst. Ik heb gisteren voor het eerst weer pompoensoep gemaakt !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Mirjam: het quiltplezier zal wel gaan lukken :o)

    @ Carin: Heerlijk, pompoensoep! Ik heb er ook een gekocht. Denk dat ik daar vandaag soep van ga koken.

    BeantwoordenVerwijderen