dinsdag 2 oktober 2018

Goede voornemen...

Ik had het goede voornemen om iedere dinsdag een blogje te schrijven, maar helaas, vorige week is het me niet gelukt. Schilders, klussende schoonzoon, 1001 dingen die moe(s)ten gebeuren... 
En dan is de week ineens om, en daar ging mijn goede voornemen... 
Maar, hier is er dan toch weer een.





Ik begin bij 2 weken geleden. Toen ben ik naar Terneuzen geweest met Lyan en Rick. We moesten inkopen doen en ik had mijn camera meegenomen om wat foto's te maken. Ik hoopte dat laatste op mijn gemak te kunnen doen, maar ik had buiten mijn ADHD-zoon gerekend. Zolang we liepen was het niet zo'n probleem, maar wàchten, omdat je moeder zonodig foto's moet maken... pffffffffffffffff......
Daarom maar snel, snel, wat foto's gemaakt. 

In het centrum zijn heel dicht bij elkaar 3 kerken te vinden. De St. Wilibrorduskerk, de Nederlands Hervormde kerk en een voormalig kerkgebouw dat ter overname wordt aangeboden. Al rennende met mijn fototoestel heb ik niet gezien welke gemeente daar ooit zijn thuis had ;o)




Ook is er het beroemde muziekcafé Porgy en Bess te vinden. 61 jaar geleden opgericht door Frank Koulen die zijn zaak vernoemde naar de beroemde musical van Gershwin. 
Vorige maand is er vlak bij het muziekcafé een levensgroot standbeeld van Frank Koulen onthuld. 



Terneuzen heeft nog vele oude karakteristieke bruggen, gebouwen...


En huizen...

En dan draai je je een kwartslag en dan zie je dit...


Het stadhuis uit 1972 (met op de voorgrond de kermis).
Het ontwerp is gebaseerd op de scheepvaart. en inderdaad, als je het gebouw vanaf de Scheldeboulevard bekijkt, dan lijkt het een enorm schip met bovenop de stuurhut. Ik vraag me af of de burgemeester daarboven aan het roer zit van zijn gemeente, of dat hij in lager regionen zijn kantoor heeft ;o)

En weer een kwartslag verder gedraaid zie je dit...


Je zult er prachtig wonen, met een spectaculair uitzicht over de Westerschelde, daar ben ik van overtuigd, maar als je mij vraagt of ik het een mooi gebouw vind, dan moet ik toch ontkennend antwoorden.

Heb ik afgelopen weken nog iets 'stofferigs' gedaan?
Jazeker! Bar weinig, maar toch wel iets.


Ik heb een paar steken gequilt.


De lapjes die ik bij De Potterije kocht, zijn gewassen en gestreken.


Vorige week een Shoo Fly blokje gemaakt (ik ben aan het nadenken over een nieuwe quilt).



Nadat ik Rick vanmorgen naar school gebracht had, dacht ik aan een ander blok en ik wilde ook hier een proefblokje van maken. Stofjes gepakt, patroondelen getekend en uitgeknipt. 


Blok neergelegd. Het is nu al mooi :o)


Ik opende het trommeltje met naalden, garen, etc. en daar lag nog een Shoo Fly blokje in de maak. Dat was ik helemaal vergeten.


Dat eerst maar afgemaakt.


Superleuk geworden!

Je ziet, ik verveel me nog niet en er broeien weer allerlei ideeën. 

Eerst moet ik echter nog de laatste dozen van de verhuizing uitpakken. Er moet nog geschilderd worden binnen, er moet nog.... heel veel. 

Wat niet wil zeggen dat er tussendoor niet gepatched en gequilt kan worden :o) 

Fijne week!

Groetjes,
Yvonne

3 opmerkingen:

  1. Soms worden we zo in beslag genomen door van alles en nog wat dat je zonder erg maar weer een week verder bent. Raar dat de tijd steeds sneller lijkt te gaan of worden de dagen korter?
    Gelukkig heb je nog wel een beetje met lapjes kunnen spelen. Mooie blokjes en leuke quilt die je aan het doorquilten bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet teveel kwartslagen draaien ;)
    We of je zal binnenkort wel weer eens gaan voor rustig fotos maken :)
    Xx Lan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je blokjes zien er goe duit, ben benieuwd wat voor moois dat weer wordt

    BeantwoordenVerwijderen